مهندسی عمران

علمی و تخصصی عمران- معماری نرم افزار های تخصصی عمران جزوه و کتاب و پروژه PDF زبان تخصصی مقالات سازه های فولاد بتن و سازه های بتن آرمه ایتبز ETABS SAP2000 تکلا استراکچر ژئوتکنیک ترافـــــیک مدیریت ساخت پروژه تخصصی هیدرولوژی مهندسی پی متره و برآورد کارشناسی ارشد عمران تصاویر مهندسی عمران ماشین آلات ساختمانی

مهندسی عمران

علمی و تخصصی عمران- معماری نرم افزار های تخصصی عمران جزوه و کتاب و پروژه PDF زبان تخصصی مقالات سازه های فولاد بتن و سازه های بتن آرمه ایتبز ETABS SAP2000 تکلا استراکچر ژئوتکنیک ترافـــــیک مدیریت ساخت پروژه تخصصی هیدرولوژی مهندسی پی متره و برآورد کارشناسی ارشد عمران تصاویر مهندسی عمران ماشین آلات ساختمانی

مهندسی عمران

علمی و تخصصی عمران
نرم افزار های تخصصی عمران
جزوه و کتاب و پروژه PDF
زبان تخصصی عمران
طـنـز و سـرگـرمـی
مقالات
سازه های فولاد
بتن و سازه های بتن آرمه
ایتبز ETABS
SAP2000
تکلا استراکچر
مهندسی ژئوتکنیک
مهندسی ترافـــــیک
مدیریت ساخت
پروژه تخصصی
هیدرولوژی
مهندسی پی
متره و برآورد
کارشناسی ارشد عمران
تصاویر مهندسی عمران
ماشین آلات ساختمانی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندها
آخرین نظرات
  • ۲ تیر ۹۷، ۰۰:۲۰ - Fati
    لطفا

تونل مترو

علیرضا | چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ

عبور تی بی ام خط ۳ مترو از زیرخط ۲!

قابل توجه دوستانی که ترم پیش ماشین آلات داشتن

دستگاه حفار اتوماتیک خط 3 متروی تهران در حالی از بامداد فردا (پنجشنبه) از زیر تونل خط 2 واقع در چهارراه سپه عبور می‌کند که مسافرگیری در این خط متوقف نخواهد شد و تمهیدات فنی برای عبور ایمن این دستگاه پیش‌بینی شده است اما قطارهای مترو در خط 2 در زمان عبور از روی تونلی که TBM حفاری میکند، با سرعت 10 کیلومتر در ساعت حرکت می‌ کنند.

برای جلوگیری از احتمال خطر و وقوع مشکلاتی نظیر ریزش تونل یا فرو نشست زمین خاک محدوده چهارراه سپه (تقاطع ولیعصر امام خمینی) تحکیم شده است،

حدود هفت کیلومتر از بخش جنوبی خط 3 توسط یک دستگاه TBM آلمانی حفاری می‌شود و این عملیات از سال 88 از میدان زمزم آغاز شده و پس از عبور از زیر میدان راه‌آهن، مولوی و منیریه، هم‌اکنون در فاصله 10 متری جنوب خیابان امام خمینی متوقف شده است.

تاکنون شش کیلومتر از حفاری و قطعه‌گذاری این بخش از تونل خط 3 مترو انجام شده و یک کیلومتر آن باقی مانده است و عملیات اجرایی عبور از زیر خط 2، از 7 صبح فردا آغاز می‌شود و پس از طی مسیر هفت متری، در ابتدای تونل خط 2 توقف می‌کند. سپس ادامه عملیات پس از اتمام مسافرگیری خط 2 در ساعت 24 آغاز خواهد شد و TBM در ساعات شب از زیر تونل خط 2 عبور می‌کند.

مطالعات مربوط به عبور این تونل از زیر خط 2 از سه سال قبل آغاز شده است و وضعیت خاک زیر تونل خط 2 شناسایی شده و هیچ حفره‌ای در آن وجود ندارد، ضمن اینکه در برخی نقاط از بتن پرکننده استفاده شده و فشار دستگاه TBM نیز کنترل شده است..

یک کیلومتر از حفاری توسط دستگاه TBM در خط 3 باقی مانده است، که پس از عبور از این منطقه بحرانی تا رسیدن به شفت خروجی، هیچ مانعی وجود ندارد و تا پایان سال TBM از زیر زمین خارج می‌شود.

 

  • علیرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی